Luksus blisko natury

Standardy Ochrony Małoletnich

Standardy Ochrony Małoletnich w Grupie Hoteli SPA Dr Irena Eris

I. Zasady ogólne.

  1. Mając na uwadze konieczność zapewnienia osobom małoletnim należytej ochrony w trakcie ich pobytu w obiekcie hotelowym należącym do Grupy Hoteli SPA Dr Irena Eris, wprowadzone zostają niniejsze „Standardy ochrony małoletnich w Grupie Hoteli SPA Dr Irena Eris”, zwane dalej Standardami.
  2. Ilekroć w Standardach jest mowa o:
    1. hotelu – rozumie się przez to dowolny obiekt hotelowy wchodzący w skład Grupy Hoteli SPA Dr Irena Eris tj. Hotel SPA Dr Irena Eris Krynica Zdrój, Hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie, Hotel SPA Dr Irena Eris Polanica Zdrój,
    2. dyrektorze hotelu – rozumie się przez to osobę zarządzającą danym Hotelem Grupy Hoteli SPA Dr Irena Eris,
    3. pracowniku hotelu – rozumie się przez to osobę zatrudnioną w Hotelu, niezależnie od rodzaju umowy na podstawie, której wykonywana jest przez nią praca w Hotelu,
    4. małoletnim – rozumie się przez to osobę, która nie ukończyła 18 roku życia.
  3. Na każdym etapie stosowania procedur wynikających ze Standardów należy pamiętać, że mogą one stanowić niedogodność dla Gości hotelowych, w związku z czym należy wykazywać zrozumienie dla reakcji Gości na powyższe i tłumaczyć im konieczność, tak faktyczną jak i prawną, przeprowadzania w Hotelu przedmiotowych procedur. Reakcja Gościa hotelowego nie może jednak stanowić powodu do odstąpienia od procedur.
  4. Wszelkie procedury przewidziane Standardami należy stosować w sposób racjonalny, z uwzględnieniem wszystkich zaistniałych okoliczności.
  5. Pracownicy Hoteli powinni w kontaktach z małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a w przypadkach, gdy małoletni jest osobą niepełnosprawną lub osobą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wziąć tę okoliczność pod uwagę.

II. Zasady zapewniające bezpieczne relacje między pracownikami Hotelu a małoletnim, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich.

  1. Jakiekolwiek kontakty pomiędzy pracownikiem Hotelu a małoletnim, przebywającym w Hotelu, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi pracownika Hotelu.
  2. Niedopuszczalne jest stosowanie, przez pracowników Hoteli, wobec dziecka przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej, cyberprzemocy, zaniedbania w jakiejkolwiek formie.
  3. Rekomendowane jest unikanie pozostawania sam na sam z małoletnim w przestrzeniach prywatnych np. pokój hotelowy.

III. Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w Hotelu i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w Hotelu.

  1. Identyfikacji małoletniego i jego relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w Hotelu, dokonują pracownicy Działu Relacji z Gośćmi.
  2. Identyfikacja taka następuje na podstawie oświadczenia osoby dorosłej, która przebywa w Hotelu z dzieckiem, potwierdzającego dane dziecka oraz określającego relacje łączące ją z dzieckiem.
  3. W przypadku odmowy wypełnienia oświadczenia, o którym mowa w pkt III ust. 2 powyżej Hotel odmówi zameldowania.
  4. Jeśli w trakcie przeprowadzania procedury opisanej w pkt III ust. 1 pracownik Działu Relacji z Gośćmi nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej małoletniego i osobą dorosłą, z którą przebywa on w Hotelu, wówczas należy o tym dyskretnie powiadomić Dyrektora Hotelu lub jego Zastępcę lub Przełożonego. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników Hotelu.

IV. Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone.

  1. Jeżeli zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone, wówczas każdy pracownik Hotelu jest zobowiązany, do reakcji na powyższe i do podjęcia stosownych działań.
  2. Uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia małoletniego występuje w szczególności wtedy, gdy pracownik Hotelu zaobserwował okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie małoletniego, gdy małoletni nosi ślady mogące świadczyć o krzywdzeniu, a także gdy małoletni sam poinformował o krzywdzeniu.
  3. Działania, o których mowa w ust. 1, powinny polegać na natychmiastowym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji Dyrektora Hotelu, a jeśli to nie będzie możliwe lub mogłoby spowodować zbędne opóźnienie, na powiadomieniu Zastępcy Dyrektora Hotelu lub Przełożonego lub policji.
  4. Pracownik może podjąć również bezpośrednie działania mające na celu zastopowanie krzywdzenia, uwzględniając, jednakże, by taka próba nie zagrażała bezpieczeństwu jego samego, małoletniego, ani też osób postronnych. Osobą postronną w rozumieniu niniejszego postanowienia nie jest sprawca lub współsprawca krzywdzenia. Działania pracownika Hotelu powinny pozostawać w granicach prawa, w szczególności stosować się do zasad regulujących kwestię obrony koniecznej lub tzw. zatrzymania obywatelskiego.

V. Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamianie sądu opiekuńczego.

  1. Po powiadomieniu przez pracownika Hotelu o sytuacjach przewidzianych w niniejszych Standardach, Dyrektor Hotelu lub inna osoba wymieniona w pkt. IV ust. 3 jest zobowiązana do oceny sytuacji, a jeśli ustalone okoliczności uzasadniają taki krok, do powiadomienia policji lub sądu opiekuńczego.
  2. W sytuacjach niecierpiących zwłoki do powiadomienia policji jest uprawniony i zobowiązany każdy pracownik Hotelu.

VI. Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie pracowników Hoteli do stosowania Standardów, zasady przygotowania tych pracowników do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności.

  1. Osobami odpowiedzialnymi za przygotowanie pracowników Hoteli do stosowania Standardów są Dyrektorzy Hoteli, każdy w zakresie zarządzanego przez siebie Hotelu, których wspiera w tym zakresie Kierownik Działu Personalnego spółki Hotele SPA Dr Irena Eris Sp. z o.o.
  2. Pracownicy Hoteli będą mieli możliwość podnoszenia swych kompetencji związanych z zadaniami wynikającymi ze Standardów w ramach szkoleń wewnętrznych. Odbycie szkolenia pracownik potwierdza podpisem na liście obecności oraz podpisuje stosowne oświadczenie.

VII. Postanowienia końcowe.

  1. Co najmniej raz na dwa lata dokonywana będzie przez Dyrektora Hotelu ocena Standardów w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami, a wnioski z przeprowadzonej oceny zostaną udokumentowane na piśmie.
  2. Standardy obowiązują we wszystkich Hotelach SPA Dr Irena Eris i dostępne są na stronie internetowej www.drirenaerisspa.pl oraz w formie papierowej, w widocznym miejscu na Recepcji, w poszczególnych Hotelach, wraz z wersją skróconą przeznaczoną dla małoletnich.
  3. Standardy wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024 roku.

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Hotele SPA Dr Irena Eris sp. z o.o., Merliniego 5/3, 02-511, Warszawa , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane